perjantai 22. kesäkuuta 2012

Smettila di dire "lo spero." inizia a dire "lo farò."

Huh huh vihdoin ehtii hengähtämään! Ekaa päivää kotona melkeen kahteen viikkoon ! Aina se menee niin että ku koululoppuu ja alkaa loma, on yht äkkiä koko kalenteri ihan täyn kaikkee, eikä niin sanotusta lomasta tietookaan! No ei vaan, rentoa on ollu ei sitä voi kieltää :) Ja paljon kivaa oon ehtiny tekemään !




Nyt kerron meijän loppu orientaatioleiristä, Oli tosi kivaa vaikka aika rankkaa, ohjelmaa oli aamu kaheksasta puoleen yöhön asti, eikä tullu kauheasti nukuttua kyllä päivien aikana ! Oli kiva nähdä kaikkia kuudenkuukauden vanhoja tuttuja roomasta ! Mut oli kyl kiva kans tutustua uusiin vuoden italiassa olleisiin vaihtareihin! Ja joo mä tottakai edustin taas ainoona suomalaisena ! 56 vaihtaria, kaikkialata ympäri maapalloa ! Oli ihmisiä niin Uudesta-Seelannista, Kanadasta, Thaimaasta, Argentiinasta kuin Islannistakin! ( Ja siis myös monista monista monista muista maista...)





Huonekavereina mulla oli Paula ja Riley tyttö ameriiiikasta(siis USAsta, tästä on nimittäin käyty kiivasta keskustelua että kuin iso se amerikka onkaan oikeesti...), hauskaa oli eikä ainakaan hauskuudesta ollu puutetta ! Hotellin uima-altaalla tuli vietettyä ihan mukavasti aikaa, vaikka ite viihdyin aika paljon varjossa koska oli niin kuuma et olisin heti palanu ! Mut tosiaan itkuleiri siitä tuli! Must tuntu et itkettiin vaan neljäpäivää, siis me kaikki ! Juteltiin kaikesta kotiinpaluusta ja sellasesta ja pakko sanoa et se nosti tunteet pintaan ! Mut paljon paljon paljon hyviä muistoja, ihania ystäviä ja pientä sekoilua kaikkien kanssa ! En viitti nyt alkaa selittämään kaikkea yksityiskohtaisesti koska ehti tapahtumaan vaikka kuinka paljon kaikkea !




Rannallakin pääsin käymään , huimat 1 ja puoli tuntia ! Mut oli se kiva päästä lämpimään meriveteen :) Vapaa-ajalla tuli pelattua niin futista kun lenttistäkin, tuli juteltua kavereitten kanssa altaalla ja juotua jotain argentiinalaista teetä hmmm ... Mutta tosiaan vapaa-aikaa ei kauheasti ollut, mutta ei se mitään , hauskaa oli aina ! Meijät jaettiin 10 eri ryhmään. Mun ryhmässä oli Martina ja Ignacio Argentiinasta, Vanessa Itävallasta ja Leah jenkeistä :) Ryhmissä keskusteltiin ja tehtiin harjotteita ! Mutta silti leirin kohokohta oli viimeisen illan Talentshow, oli niin teatteri kuin tanssi esityksiä, sirkusta ja yogaa, ja sitten tietenkin meidän MUOTINÄYTÖS! Voin sanoa että me tytöt oltiin komeita miehiä ja pojat suoriutuvat hyvin naisten roolista !    Naurulla ei meinannut olla loppua kun ilmestyttin , minkäs muunkaan musiikin kuin " I'm sexy and I know it" kappaleen tahdissa !



Viiminen aamu oli surullinen, kaikki vaan itki, koska emme enää näkisi vuoden vaihtareita ( koska meitä on tosiaan melkeen 500 vaihtari italiassa, eikä mitenkään pystytä majottumaan samaan hotelliin roomassa...) joten puolen vuoden ja vuoden vaihtarit on sijotettu eri hotelleihin... Piti myös sanoa heipat yhdelle mun parhaista kavereista täällä Camillelle , joka palas tosssa jo viime maanantaina takasin Sveitsiin! Mutta pakko kyllä sanoa että, MULLA OLI IKÄVÄ MATERAA, mulla oli ikävä mun hostperhettä, mulla oli ikävä mun kavereita ! Ja leirihän oli tosiaan 4 päivää... mitehän mahdan pärjätä kun palaan Suomeen?


Baci,



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti