torstai 7. kesäkuuta 2012

Un amico è qualcuno che conosce il tuo passato, crede nel tuo futuro e ti accetta per come sei.

Apuaa ! Huomenna vika pàivà koulussa ! Oon ihan sààd koska sit en nàà enàà mun kaikkia ihania koulukavereita. Mà just mietin et huomen on oikeesti vika pàivà ku nààn osaa mun kavereista, koska suurin osa mun koulukavereist ei asu tààllà vaan materan ulkopuolella joten ne ei oo tààllà melkeen koskaan !! Eilen jo jouduin sanoo heipat muutamalle kaverille jotka làhti pohjois italiaan tòità tekemààn :((!! Ei sità vaan ymmàrrà et ei tàs oikeesti enàà nii hirvee paljon aikaa oo jàljellà !!




Siis must on selkeesti tullu ahkera koululainen ku oon ihan surullinen et koulu loppuu. No okei kyl sità odottaa jo etten tarvi heràà joka aamu siin kuuden jàlkeen sit puol unes syòdà jotai ja laittaa vaatteet pààl ja sit tàytyy viel jaksaa kàvellà bussi pysàkil, seistà tàpòtàydes bussis, sit odottaa melkee puol tuntia et koulu alkaa... Et joo kyl se pidempàà nukkuminen kuullostaa aika hyvàltà !! Mut silti nàà kaikki ihmiset tààl , mul jàà iha haikee olo:( mut kyl se tàs ja onhan mul silti viel pàivii jàljel et voin nàhdà kavereitten kans vaiks se vàhàn jàrjestelyy vaatiiki !



Ja huomenna kans tasan kuukas ni oon kotona! SIIS KUUKAUS ?!?!?!?, anteeks mut mihin tà aika on oikee menny? Must tuntuu etten oo ehtiny tekee viel mitàà :D Siis takana jo reippaasti yli neljà kuukautta!  Lauantaina kutsuu jo loppuorientaatio leiri, kiva nàhà pitkàst aikaa kaikkii muit vaihtrei keità en oo nàhny monee kuukautee, làmpòtilat nàyttàà kyl aika kuoleman KUUMILTA, la + 33C, su + 34C, ma +34C ja ti + 33C, onneks hotellil uima-allas ja merenrantaan vaan muutama sata metrià!! Ettà rusketus (jos sais vàhàn edes vàrià, siis ruskeaa, EI PUNASTA..) tààltà tullaan !! Eikà ainakaan kylmàstà tarvi kàrsià !Voin sanoo et aikamoiset suunnitelmat meillà jo, tekemistà tiedossa !




Mut kaikkiaan mulla on tààllà enàà 24 pàivàà jàljellà siis Materassa ! Mietitte varmaa et oompas mà tyhmà ku lasken tàllài, mut meil on vaihtareitten kans laskuri, tai joku laittaa joka ikinen pàivà et paljon pàivià jàljellà, joten siità ei voi vaan erehtyà... Mut on se sinànsà kyl kiva tietàà et koska sità oikeen on tulos kotiin, ja pystyy miettimààn ja kàyttàmààn jàljellà olevat pàivàt MAHDOLLISIMMAN HYVIN! eli voi suunnitella kaikkea etukàteen ja sopia asioita ( vaik ne aina muuttuukin hahaha ...) NYT SIIS VAIKKA làhtòlaskenta onkin jo alkanu, aijon viettàà mun reissun parhaan kuukauden !!! Niin monta asiaa meinaan viel tehà et melkee kiire tàs viel tulee mut ei se mittàà, kày mulle !


Mut joo nyt taas kello soi, tàytyy juosta enkun tunnille !! (varmaan vika kirjotus mità ikinà teen tààl koulus :(((( )


Baci,


Ps. LASERGAME on mun uus lempparii !! ( Vàhà ku suomen Megazone)


1 kommentti:

  1. Tätä sun blogia on ollut niin ihana lukea ! Italia *__*

    sitä kysyisin, olitko paljon opiskellut italiaa ennen matkaasi ja kuinka sujuvasti puhut sitä nyt !

    VastaaPoista