lauantai 11. helmikuuta 2012

Tutti mi stanno parlando, e io non riesco a capire una sola parola che stanno dicendo.

3 pàivàn loma muuttuikin sitten viiden pàivàn pituiseksi.. Yllàtyslomat on aina tervetulleita, ja varsinki nàin alkuun on ihan mukavaa ottaa vàhàn rennommin. Vaik mulla ei oo kyl yhtààn ollu sellanen loma olo.. Joka ilta oon aina ihan yhtà poikki, mut se on kai ihan normaalia kun joka pàivà kuulee ja tekee jotain uutta, aivot toimii vàlil ihan ylikierroksilla... Jos niin voi sanoa :D Italia alkaa vàhitellen luonnostumaan vaan helpommin ja helpommin, en mà mitààn ihmeen haastavia  osaa vielà, mut kyl se tàstà alkaa luonnistumaan :) ( jeejeejee! ) Ja pariyòtà sitten nàin ekaa kertaa unta jossa puhuttiin enkun lisàks ITALIAA :oo !!!


Lomaa oon pyrkiny kàyttàmààn mahdollisimman monipuolisesti, oon kàynyt urheilemassa ( huh huh :DD!!), oon viettàny aikaa kavereiden ja hostperheeni kanssa, mut on myòs hyvittànyt hyvàn ajan Italian opiskeluun... Oon ottanu tavotteeks opetella  joka pàivà jotain uutta, yhtenà pàivànà kaikki astiat ja jotain tàrkeimpià kalusteita, toisena pàivànà ruokasanoja, joskus taas hòdyllisià verbejà :D ( kuten kutoa sukkia, leikata paperisilppua ... :DD)





Keskiviikkona pààsin ekaa kertaa kunnon isoon kauppaan tààllà! Bussimatka kesti reilun 20 minuuttia ( bussit tààllà on huonoja ja pitàà ihan jàrkyttàvàà metelià..) Olin ihan taivaassa, ja mukaan matkaan làhtiki kiitettàvàsti tavaraa, hehehe.. Ostin myòs stabilot jotta mun opiskeleminen olis  vàhàn mielenkiintosempaa ! ( ja nyt oon ehtiny jo hukkaamaan ne :o... YHYYYYYY!!!) Mut oon ihan innoissani ku mulla alko vihdoin Italian tunnit Paulan kanssaa ! Meil on aina tosi hauskaa tunneilla, ja meijàn opettaja haluu aina juoruta kaikesta meijàn kans, tosin italiaks, joka vàhàn vàlillà hankaloittaa mun kommunikointia :DD Mut kyllà me aina opiskellaanki sielà.. Ihan mukavaa pààstà 2-3 tunniksi muidenkin ihmisten pariin, ei siis millààn pahalla, mut hostperhe on ihana <3.. Mutta vaihtelu virkistàà :DD



Torstainapààsin myòs nàyttàmààn mun loistavat WII- pelitaidot kun pààtettiin ottaa sportturnaus kavereiden kanssa ja tottakai onnistuin voittamaan turnauksen.. Ja palkinnoksi sain yllàtyspaketin joka sisàlsi koirankeksejà ja koirashampoota !! (mità oon aina toivonukki <3 :'''D )Oon pààssyt tosissaan nàiden pelien maailmaan ja pelannut Vincenzon kanssa PES 2009 (jalkapallopeli) ihan kiitettàvàn paljon... En oo enàà mikààn toivoton tapaus vaan oon onnistunut jopa voittamaan mun veljen( joka on iha sika hyvà pelaamaan sità... :D )





Muuten nàà ekat kaks viikkoa sitten onki kulunu aika normaalisti, ilman suurempia yllàtyksià :) Flunssan onnistuin voittamaan juomalla paaaaaljon  teetà :) Koti-ikàvànkin oon onnistunut selàttàmàà, vaikka ei tààllà paljon aikaa kyllà edes oo aikaa ikàvòidà ... Mutta aina se helpottaa kun saa puhua skypessà edes nopeesti (kiitos fiia, anni, milla ja bobiii) ja kuulla ettà suomessa menee kaikki hyvin :) ( ja tietty millalla usassaaa!! )Ja onneks on myòs fb olemassa niin pystyy aina vàlillà muihinkin pitàmààn yhteyttà ja purkamaan tunteitaan.





Mut vielà on muutama asia mità tàltà viikolta odotan :) Tànààn mennàà làhipaikkakunnalle, Miglionicoon juhlimaan mun luokkalaisen synttàreità ! Tànààn pidetààn siis hauskaa :D... Ja huomenna mennààn Paulan hostperheen luokse syòmààn ystàvàpàivà lounasta jonka Paulan hostsisko Francesca lupas meille valmistaa... Suklaapastaa ja pàhkinòità ?? EN tosiian tiià mità on luvassa :D mutta sità odotellessa !  Mutta nyt tàytyy làhteà liikuntatunnille pelailemaan lentopalloa ! Nauttikaa te viikonlopusta sielà :)!!



Baci,




Ps. Enàà 3 viikkoa ja sitte BUDAPEST KUTSUUU!! WUUHUUU !!!
Pss. koulun koneet <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti