keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Sì, sto bene, sto solo avendo una reazione allergica all'universo.

LONGTIME NO SEE... mulla on takana aikamoinen viikko. On ehtiny tapahtumaan paljon hyvää ja paljon ei niin hyvää. Kaiken kaikkiaan rankka viikko, joka on ehtiny sisällyttämään varmaan kaikki maailman tunnetilat, ilosta suruun, vihasta rakkauteen, innostuksesta turhautumiseen! Ensinnäkin oon potenu kovaa koti-ikävää muutamana päivänä mutta nyt alkaa helpottamaan ! Joihinkin asioihin on tosi vaikea sopeutua koska ne on niin erilaisia, mutta kyllä tää tästä kun vaan jaksaa olla kärsivällinen. Alkaa ärsyttämään kun ei oo tarpeeksi kielitaitoa vielä hoitaa kaikkia asioita italiaksi, ja välillä tuntuu että nää ei tajua mitään enkusta (hahaha:D)... Mutta voin ainakin sanoa mun näyttelijän taidot on parantunu huimasti täällä ollessa ( hahahahahaha :D ).




Nää italialaiset on tosi kova äänisiä ja näyttävät mielipiteitään tosi voimakkaasti ! Joskus se on rankkaa kun ei meinaa ymmärtää mistä oikeen kiikastaa, mutta kyllä kaikki asiat on aina saatu selvitettyä :).. Tällä viikolla on tullu itkettyä varmaan enemmän kun moneen kuukauteen yhteensä, mutta nyt tuntuu että oon saanu kaiken turhautumisen, ikävän ja surun vähäksi aikaa ainakin pois ja tänään päivä on startannut paremmin ku moneen moneen päivään :) Tiedän että eläminen ei oo aina niin ruusuilla tanssimista ja tää viikko voi sen osottaa, mutta nyt kaikki on taas hyvin ja elämä hymyilee : ) ! Viimeisen viikon aikana ei muutenkaan oo oikeen menny mikään suunnitelmien mukaan... Oon saanu yksin kävellä pimeessä kotiin koska busseja ei tullukkaan( enkä siis tienny missä olin..), ei mentykkään mun niin kovasti odottamiin Karnevaaleihin, on tullu väärinymmärryksiä ja muitakin murheita on ollut... Mutta elämä on usein täynnä murheita ja pettymyksiä, mutta usein pettymyksistä seuraa jotai muuta hyvää, ja niin on ollu nytkin ! Joten oikeesti mulla on kaikki hyvin ja oon ilonen että oon täällä! 
Mutta en haluu tehdä tästä mitään "angsti"-tekstiä joten kertoilen nyt mitä kaikkea kivaa oon tehny ! Ensinnäkin oon onnellinen koska oon tutustunu tähän toiseen vaihtariin , PAULAAN, hän on mun suurin tuki ja turva täällä ollessa koska on ite samassa tilanteessa kun mää niin me ymmärretään toisiimme tosi hyvin ! Paula on superurheilullinen ja rakastaa kaikkea liikuntaa joten ollaan pari kertaa käyty yhdessä uimassa ja lenkillä :) On helppoa koska voin kertoa kaiken Paulalle ja se osaa myös auttaa mua jos en ymmärrä kaikkea!
 Eilen Paula valmisti mulle sydämen muotoisen pitsan ja katottiin Black Swan elokuva, italiaksi tietenki ! en ymmärtäny kaikkee, mut se oli silti pelottava hahahaa :D ! Se tyttö saa mut aina nauramaan vaik olisin kuinka surullinen tahansa. Ja tänään lähdetään kahdestaan vähän shoppailemaan ! Tarvin uusia vaatteita oikeesti !!! tai no ainakin haluan uusia vaatteita : ) she's my angel <3





Sitten viimeviikolla oltiin myös mun kaverin Fecerican luona kattelemassa SanRemon finaalia ( joka on joka vuotinen suuri laulukilpailu täällä italiassa!! ) yhdes Nunzian, Angelan ja Federican kanssa ! Federicalla on maailman söpöin kani Eros ja sitten niillä oli vielä mahdottoman söpö harmaa kissa nimeltä HONEY (muistutti niin kovasti yhtä ihanaa kissaa täällä suomessa ...) Syötiin focaccia leipiä ja mahdottoman hyvää suklaakakkua, thanks Nunziaa <3 Mun nää italialiaiset ystävät on ihan crazyjä , mut rakastan niitä <3




Sit oon myös käyny pari kertaa tässä viikon aikana lenkillä tässä lähellä ja haluunkin näyttää pari kuvaa ihanista maisemista ! Joissa todellakin kelpaa juosta !!






Lisäksi oon ehtinyt kuitenkin käydä kattelemassa paikallisia karnevaalijuhlia (jotka ei kuitenkaa oo mitään verrattuna niihin toisiin, jossa olis ollu artisteja esiitymässä, isoja liikkuvia lavoja hahmoineen, ja vaikka mitä muuta mulle ihan uutta !!! )Sitten ollaan käyty kavereitten kanssa piknikillä ihan sika upeella paikalla ! Ja vietetty peli iltaa kotona kavereitten kanssa, Jotkut ihmiset osaa vaan olla niin ihania ja vaikka ovat huonoja enkussa yritys on kova ja kaikki esittää, sain nauraa pitkästä aikaa vedet silmissä, poikien vitseille !!! Joten kavereista täällä ei ainakaan ole puutetta :)




Nyt listaan vielä muutaman asian mihin en millään meinaa tottua:

  1. Jos juo vettä ei voi ottaa hanasta vaan kaikki vesi ostetaan kaupasta, ja otetaan siis pullosta.
  2. Koulussa tunneilla ei koskaan oo hiljasta, vaan meteli on kamala :D! 
  3. Opettajat tupakoi oppilaitten kanssa, JOPA SISÄLLÄ!!! mikä on must maailman ällöttävintä !
  4. Autossa kukaan ei käytä turvavyötä, paitsi minä (koska en haluu kuolla :DDD)
  5. Ihmiset hyppii sängyillä ja seisoo sohvilla KENGÄT JALASSA!
  6. Kukaan ei käytä ikinä pyyhkeitä, vaan kylpytakkeja, joka on musta tosi hankalaa esim kuivatessa hiuksia.
  7. Kun syödään eka osa ruoasta, ei saa käyttää veistä? :D
  8. Kun asioista sovitaan, ne ei koskaan toteudu , vaan muuttuu ainakin 10 kertaa, ja lopputulos on ihan eri :D
  9. Ihmiset käyttää toppatakkeja vaikka on + 13 astetta ja aurinko paistaa ! ja pitävät mua hulluna kun en ite käytä :D
  10. Naapurit jakavat kaiken keskenään, niin vaattet, ruoan, juorut kuin myös vessat ( täällä ramppaa kokoajan jotain naapureita vessassa !!! )
  11.  ja monia muita asioita vielä lisäää :DD...
Ihmeellinen maa tää Italia kyllä, vaikka luulen että kyllä italialaisetkin tullessaan suomeen pitävät jotain meille ihan normaaleja asioita ihan kummallisina :D


I wanna be the girl who makes your bad days better.
Nyt täytyy kuitenki koittaa paneutua mun kouluhommiin, koska yhtäkkiä oon saanu tosi paljon läksyjä ja esimerkiksi filosofian n. 20 sivun kääntäminen ensin suomeksi ja sitten vielä enkuksi ei oo kovinkaan helppoa !!! :D Ja pitäis myös valmistella 5-10 minuutin puhe italiaksi PLATONISTA, nooooou, ei tule olee helppoa ! onneks mulla on maailman parhaat luokka kaverit jotka on luvannu auttaa mua !  Ja pian syödään, on nyt parina viikkona meinannu alkaa pitämään ruoka päiväkirjaa et voisitte nähdä mitä syön täällä mut se aina unohtuu... yritän pitää kokonaisen viikon, joten koitan taas ens maanantaina alottaa, hahaha ! Mutta nyt siis ihanan filosofian pariin ...

Baci,

Ps. viikonpäästä lauantaina suunta vihdoin kohti BUDAPESTIÄ ja ihania kylpylöitä !
Pss. Lauantaiksi on luvattu + 18 C ja auringonpaistetta kokopäiväksi <3
Psss. Paljon mahdollisia kivoja juttuja tapahtumassa mutta niistä kerron myöhemmin, ciao !

1 kommentti:

  1. Vaikutat ihanan positiiviselta vaikka siellä onkin ollu vähän rankkaa. Jotenkin anto itelleki voimaa kohdata vastaan tulevat ongelmat japanissa ilman liiallista murehtimista!
    Toi opettajien tupakointi kuulostaa ihan älyttömältä! (^O^)~
    Mut tsemppii sinne! ^^

    VastaaPoista