maanantai 2. huhtikuuta 2012

Non preoccuparti, sii felice.

Nyt päästään käsiksi edelliseen viikkoon ! JOKA ON TOSIAAN OLLUT tapahtuma täyteinen enkä siks viitti kirjottaa kaikkea samaan, tulis ihan liian pitkä juttu muuten :) Elikkäs meijän kouluun tuli viikon ajaksi 18 "vaihtarioppilasta " Hollannista , meillä oli siis sellanen koulu vaihto et kaks viikkoo sitte meiltä oli joku 20 vaihtaria niiden koulussa ja nyt on niiden vuoro tulla meijän kouluun ! Ja koska kuulun itekki vaihtarijärestöön mä pääsin mukaan täällä italian päässä ! Tiedossa olis siis rankka mutta mielenkiintonen ja hauska viikko ( ilman normaaleja koulupäivä... paitsi tiistaina ...)


Viikko starttas mukavasti tutustumisilla :) Opittiin vähän puhumaan jopa vähän hollantia, ihan tajuttoman vaikee kieli must, ku se on sekotusta, enkusta, saksasta, ranskasta ja italiasta !! :D mut hauskalta se silti kuulloostaa , varsinkin kun me muut yritettiin puhua sitä ! Tutustumisten jälkeen lähdettiin tutustumiskierrokselle Sassiin ( siis jälleen kerran, kohta varmaan tiedän jokasen kiven ja tolpanki nimen jo....). Mä ja Emanuele saatiin erityislupa lähteä mukaan koska meillä ei olis ollu opettajia tunneilla, joten mitä turhaa kuluttaa aurinkoista päivää sisällä istuen kun voi lähteä kävelemään ja "tutustumaan" paikkoihin !


Kierroksen aikana sitte ehdittiin nähdä jopa muutama uusi paikka mut parasta oli kuitenkin ku oli oikeesti aikaa tutustua mun uuusiin hollantilaisiin ystäviin ! Niiltä kuuli paljon hurjia juttuja niiden omasta maasta, ja kierroksen lopuksi sitten pääsin jo heti perille hollantilasten juomakulttuuriin ! kello 12 oluet (x muutama..hahaha.) Ihan sika symppiksiä ja ihanan eloisia kokoporukka !!! Ja jopa opettajat oli rentoja ( ja maksoivat kaikkien juotavat...)

Tiistai sitten olikin normaali koulupäivä ja yllätykseksi meillä olikin ITALIAN KOE, joooh, enkä mä tosiaankaan ollut tietoinen asiasta... mut ihan hyvin se meni :) ( ok mulla oli ehkä vähän helpotettu, ku olis jostain niiden lukemasta kirjasta pitäny kirjottaa 2-4 sivun tiivistelmä...) Mut silti viel jänskäillään numeroitaaa !! Mut muuten koulupäivä oli tylsä ( esim kemiaaa <3<3<3<3<3<3)

Muutama päivä sitte muhun otti yhteyttä kaksi tyttöä jotka on kans vaihtareina täällä italiassa, Altamurassa, joka on siis paikka tässä ihan Materan lähellä! Olin sika innoissani ( as always...et jee uusia tuttuja..) ja niinpä me sit sovittiinki et nähtäisiin tiistaina (27.3).. Okei tällänen musta on tullut, en ollu koskaan nähny tyttöjä, puhunu kummankin kanssa kerran facebookissa ja vaihtanu numeroita, ja pian ne sitten tulis tänne mun luokse :D mut mikäs siinä ! kyllähän se mulle käy :)


Siinä sitte sovittiin että meen niitä vastaan juna-asemalle, ja ilman ongelmia sitten löydettiin toisemme Rafaelan ja Abbeyn kanssa  kun sanoin et " odotan jossain mis paistaa aurinko" ( hahaha!) ja niin me sitten lähettin tutustumaan vähän kaupunkiin ja kierelemään kaupoissa, mut pian nälkä ja jano yllätti ja niinpä me sitte päädyttiinki loppuajaksi istuskelemaan "paikan parhaaseen kahvilaan" , juttelemaan ja syömään , ja mä tottakai tilasin mun tavanomaisen persikka teen ( yllärii, ne työn tekijät kysyy multa jo nykyään et " se tavallinenko?" :DD ) 

Oli ihanan helppo jutella tyttöjen kanssa ! Vaikka toinen tulee Uudesta- Seelannista ja toinen Ecuadorilta ! Oltiin me kaikki kolme luonteeltamme tosi samalaisia ( siinä sen taas näkee, ei väliä missä päin asuu..) Kaikki asutaan mahdollisimman kaukana toisitamme, niinku Abbey sano :) Mut pian oli kuitenki aika lähteä kotiin, koska hostsiskon Michelan synttärit odottais... Tällä viikolla nähdään kuitenki tyttöjen kanssa uudelleen :) ONNEKSIII !!!



Kotona siis juhlittiin mun host siskon Michelan synttäreitä ! Voisin sanoa että koko suku oli paikalla, vaikka se ei kyl pidä paikkaansa, paikalla tais olla 3 tätiä, 2 setää, muutama serkku ja serkkujen lapsia, mutta silti siinä oli vaan osa suuresta ihanasta suvusta , johon oon pääässy osalliseksi :)! syötiin kakkuja ja muuta hyvää, ja jopa mulle laitettiin 18 kynttilää kakkuune että myös mä sain puhaltaa , olihan mullakin olu vähän aikaa sitten synttärit :)! Tosi mukava ilta oli, mutta oli myös kiva päästä rankan päivän jälkeen sänkyyn !

Baci,



Ps. TIISTAINA 27.3 OLI MYÖS PÄIVÄ JOLLOIN OLIN OLLUT TASAN 2 KK ITALIASSA!!! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti